FitnessGym tarjoaa monipuolista ryhmäliikuntaa jokaiselle soveltuvassa muodossa viikon jokaisena päivänä. Tarjonnassa on mm. sisäpyöräilyä, tanssitunteja, kehoa huoltavia sekä vahvistavia tunteja. Voit joko rentoutua rauhallisilla tunneilla tai viedä kroppasi äärirajoille hien virratessa, sinä päätät. Kehotammekin kokeilemaan mahdollisimman montaa eri tuntia, jotta löytäisit juuri ne oikeat. Ohjaajamme ovat useamman vuoden kokemuksella varustettuja alan ammattilaisia, joiden avulla liikunnasta voi todellakin nauttia. Tule mukaan viihtymään!

Aikataulu / Tuntivaraus

Les Mills – BODYATTACK®

BODYATTACK® on intervallitunti, joka vastaa jopa kymmenen kilometrin lenkkiä. Tunti polttaa paljon kaloreita, muokkaa vartaloa, parantaa koordinaatiokykyä, ketteryyttä ja vahvistaa luita ja lihaksia. Tehokkuus perustuu intervalliliikkumiseen, eli siihen, että sykettä nostetaan ja annetaan sen sitten laskea.

Les Mills – BodyPump®

BODYPUMP® on Les Millsin alkuperäinen ryhmäliikuntatunti, jossa tehdään harjoitteita levytangon, painojen ja step-penkin kanssa. Sen tarkoitus on muokata, virittää ja voimistaa nopeasti koko kehoasi sekä kehittää lihaskestävyyttä.

Les Mills – BODYCOMBAT®

Monipuolinen, tehokas ja intensiivinen, kamppailulajeista inspiroitunut kardiotunti. Energinen tunti lainaa liikkeitä Karatesta, potkunyrkkeilystä, Tai Chistä, Capoeirasta, vapaaottelusta ja Muay Thaista. Opit tekemään kamppailulajien liikkeet teknisesti oikein, vaikka tunti onkin täysin kontaktiton.

Les Mills – BODYBALANCE®

Yhdistelmä joogaa, Tai Chi:tä ja Pilatesta. Se kehittää nivelten joustavuutta ja liikettä, edistää verenkiertoa ja kasvattaa lihasvoimaa samalla kaloreita polttaen. Tunnin rauhallinen osuus lisää hyvää oloa ja mielenrauhaa. Les Mills BODYBALANCE sopii myös niille, jotka kokevat joogan tai pilateksen liian hidastempoiseksi tai tylsäksi.

CIRCUIT

Salissa kiertäen lihaskuntopisteitä tehden. Aluksi yhteinen alkulämmittely ja lihaskuntopisteiden läpikäynti. Ensimmäinen kierros 2 minuuttia/per piste, toinen kierros 1 minuutti/ per piste. Lopuksi venyttelyt. Tällä tunnilla voit tehdä harjoitukset täysin oman kunnon mukaisesti, kovaa tai rauhallisesti. Treenin tehokkuus riippuu itsestäsi. Sopii hyvin aloittajalle.

Kuntonyrkkeily

spinbasic_Lyöntitekniikoiden harjoittelua itsenäisesti ja parin kanssa. Pariharjoitteluna tehdään lyöntisarjoja ja lihaskuntoliikkeitä nyrkkeilyhanskoja ja pistetyynyjä apuna käyttäen. Tunnin aikana nostetaan sykettä lajinomaisin liikkein ja lopuksi venytellään. Harjoitus sopii myös kaikentasoisille kuntoilijoille. Harjoituksessa tuetaan aerobista, lihaskuntoa ja opitaan nyrkkeilyn liikesarjojen alkeita.

Spin basic

spinbasic_Sisäpyöräilytunti, josta on helppo aloittaa. Tunnilla poljetaan musiikin tahdissa, ohjaajan opastuksella, eri vastuksia ja nopeuksia hyväksi käyttäen. Tunti sopii kaikentasoisille polkijoille. Pyörän vastusta säätämällä saat tehtyä juuri niin raskaan harjoituksen, kuin itse haluat.

Spin advanced


Jo hieman kokeneemmille pyöräilijöille suunnattu tunti. Spin advanced tarjoaa äärimmäisen tehokkaan perus- ja vauhtikestävyysharjoituksen, jossa ajoittain liikutaan myös maksimikestävyysalueella.Tunnilla haastat itsesi ja kuntotasosi nousee huimaa vauhtia.

Keppijumppa


Keppijumppa tunnilla harjoitetaan ja rentoutetaan niska-hartia-selkäaluetta kepin avulla. Lievittää kipuja, parantaa ryhtiä ja vahvistaa lihaksia. Liikkeet ovat helppoja ja selkeitä.
Tunti sopii kaikille.

Core

core_
Tällä tunnilla kehität keskivartaloasi kokonaisvaltaisesti ja toiminnallisessa muodossa. Keskivartalo on perustana jokaisen liikkeen vahvaan suorittamiseen. Tunnit löytyvät 15min ja 30min pituisina ja useimmiten yhdistelmätunteina.

Challenge

challenge_
Tunnilla todellakin haastat itsesi. Tunti koostuu monipuolisista ja tehokkaista sykettä nostattavista intervallityyppisistä harjoitteista. Kyseessä on toiminnallisessa muodossa tapahtuvaa lihaskuntoharjoittelua, missä maksimaalinen hapenottokyky kasvaa tehokkaasti.

Kahvakuula

kahvakuula_
Sykkeesi nousevat helposti ja kalorien kulutus on kiitettävällä tasolla, sillä liikkeissä aktivoit monta lihasryhmää samanaikaisesti. Kahvakuulan avulla voit harjoittaa tehokkaasti nopeutta, voimaa, kestävyyttä, tasapainoa, sekä motoriikkaa.

Kiinteytys

Kiinteytys-tunti on tehokasta perusjumppaa. Tunnilla tehdään koko kehoa muokkaavia liikkeitä eri apuvälineitä käyttäen, liikkeet eivät sisällä hyppyjä. Jokainen tunti on ohjaajansa näköinen, selkeä, tehokas ja kaikille sopiva kokonaisuus. Tunnin päättää palauttava venyttely. Sopii aloittelijasta konkariin.

pilates

pilates_
Tunnilla parannat kehosi todellista hallintaa, vahvistat syviä vatsalihaksiasi ja keskivartaloasi tehokkaasti. Hyvä ryhti ja terve selkä ovat Pilateksen tuomia etuja. Säännöllisellä harjoittelulla saavutat vahvan ja tasapainossa olevan lihaksiston sekä joustavat nivelet ja hyvän lihasvenyvyyden.

Yin Jooga

Yin joogalle on tyypillistä passiiviset asennot kevyellä ja pehmeällä venytyksellä. Yinissä halutaan päästä venyttämään sidekudosta lihasten sijaan. Sidekudoksen venyttäminen onnistuu juuri sillä, ettei venytykseen mennä liian syvälle ja siinä pysytään pidemmän aikaa. Tunneilla keskitytään paljon lantion ja alaselän alueille, koska näillä alueilla on erityisen paljon sidekudosta, ja sinne varastoituu joogafilosofian mukaan helposti fyysisiä ja henkisiä jännitteitä.

hathajooga

Monipuolinen ja liikunnallinen joogatunti, jonka liikkeet vaikuttavat koko kehoon. Liikkeet tehdään hengityksen rytmittämänä ja niitä on mahdollista muokata niin, että jokaiselle löytyy sopiva tapa harjoitella. Säännöllisesti tehtynä harjoitus vahvistaa kehoa, parantaa kehonhallintaa, kehittää tasapainoa ja lisää liikkuvuutta.

kehonhuolto

kehonhuolto_
Kokonaisvaltainen lihashuoltotunti, missä yhdistyvät niin dynaamiset kuin staattiset venytykset. Oiva tapa päättää päivä rentoon ja hyvinvoivaan olotilaan