FitnessGym tarjoaa monipuolista ryhmäliikuntaa jokaiselle soveltuvassa muodossa viikon jokaisena päivänä. Tarjonnassa on mm. sisäpyöräilyä, tanssitunteja, kehoa huoltavia sekä vahvistavia tunteja. Voit joko rentoutua rauhallisilla tunneilla tai viedä kroppasi äärirajoille hien virratessa, sinä päätät. Kehotammekin kokeilemaan mahdollisimman montaa eri tuntia, jotta löytäisit juuri ne oikeat. Ohjaajamme ovat useamman vuoden kokemuksella varustettuja alan ammattilaisia, joiden avulla liikunnasta voi todellakin nauttia. Tule mukaan viihtymään!

Aikataulu / Tuntivaraus

Varausehdot

Les Mills – BODYBalance®

Yhdistelmä joogaa, Tai Chi:tä ja Pilatesta. Se kehittää nivelten joustavuutta ja liikettä, edistää verenkiertoa ja kasvattaa lihasvoimaa samalla kaloreita polttaen. Tunnin rauhallinen osuus lisää hyvää oloa ja mielenrauhaa. Les Mills BODYBALANCE sopii myös niille, jotka kokevat joogan tai pilateksen liian hidastempoiseksi tai tylsäksi.

Les Mills – BodyPump®

BODYPUMP® on Les Millsin alkuperäinen ryhmäliikuntatunti, jossa tehdään harjoitteita levytangon, painojen ja step-penkin kanssa. Sen tarkoitus on muokata, virittää ja voimistaa nopeasti koko kehoasi sekä kehittää lihaskestävyyttä.

Les Mills – BODYCOMBAT®

Monipuolinen, tehokas ja intensiivinen, kamppailulajeista inspiroitunut kardiotunti. Energinen tunti lainaa liikkeitä Karatesta, potkunyrkkeilystä, Tai Chistä, Capoeirasta, vapaaottelusta ja Muay Thaista. Opit tekemään kamppailulajien liikkeet teknisesti oikein, vaikka tunti onkin täysin kontaktiton.

Liikkuvuus ja Kehonhuolto

funktionaalinen

Tunti kehittää liikkuvuutta dynaamisin lihastoimintaketjuihin perustuvin harjoittein. Tunnin lopuksi kehonhuolto osuudessa edistetään kehon hyvinvointia putkirullan, eri venyttelymuotojen sekä rentoutuksen avulla. Rauhallinen kokonaisvaltaiseen kehon hyvinvointiin panostava tunti.

CIRCUIT ja Tabata

Kokonaisvaltainen erityisesti  lihaskuntoa kehittävä kiertoharjoittelutunti jossa harjoitellaan kehonpainolla tai vastuksen avulla aikaa vastaan eri pituisin sarjoin.  Tunti kehittää  lihaskestävyyden ja lihasvoiman lisäksi myös aerobista kuntoa. Treenien lopuksi saadaan syke nousemaan Tabata (HIIT) treenien merkeissä. Tunnin harjoitteita voidaan soveltaa ja siksi se soveltuu monille.

Steppi

challenge

Steppi on puhtaasti askelsarjoihin perustuva perinteinen vauhdikas step aerobic -tunti. Ainoana välineenä tunnilla on steppilauta, jonka päälle askelletaan. Tunnilla on mahdollisuus tehdä osassa liikkeistä joko helpompaa tai haastavampaa vaihtoehtoa. Tunnille voi tulla, vaikka aiempaa steppikokemusta ei olisikaan.

Spin1

spinbasic_

Kevyt sisäpyöräily. sopii aloittajille, palauttavana treeninä tai alku lämmittelyksi tai loppujäähdyttelyksi Sali treenille.

Spin2

Kova tempoisempi sisäpyöräily. Sykettä nostattava tunti jossa voit haastaa itseäsi enemmän, sykkeitä nostetaan kovemmin ja tehdään raskaammalla vastuksella. Alkuun yksi lämmittely kappale ja loppuun yksi jäähdyttely, muuten tunti koostuu työosuuksista.

SPIN3 Sprint Power

spin3

Kovatehoinen HIIT harjoitus, joka vahvistaa niin kehoa, kuin mieltä. Tämä 30min tehotreeni kehittää lihaskestävyyttä, hapenottokykyä ja polttaa tehokkaasti rasvaa. Harjoitus on selkeä, jotta pääset keskittymään maksimaalisen tehon tuottoon. Tunnin aikana vastukset siirretään aivan uusille leveleille ja jokainen poistuu voittajina salista.

Body -Maanantai

core_

Yhdistelmä oman kehonpainolla tehtäviä toimimmallisia liikkeitä, sekä painosarjoilla tehtäviä lyhyempiä voimasarjoja. Ei vaikeita askelsarjoja.

BODY

challenge_

Tehokas ja monipuolinen koko kehon lihaskuntoharjoittelu, joka sopii kaiken kuntoisille. Harjoittelussa käytetään apuna vastuspainoja tai omankehon painoa. Helpon tekniikan avulla pääset keskittymään liikeratoihin ja itse harjoitteluun. Tuntiin kuuluu myös core-osuus, jossa treenaamme syviä ja ulompia vatsalihaksia, sekä kokonaisvaltaisesti koko coren aluetta. Harjoitus kehittää lihasvoimaa- ja kestävyyttä, polttaa rasvaa ja muokkaa kokonaisvaltaisesti vartaloa.

Äiti & Vauva

vauvajumppa

Vauvaa painona käyttäen lihastreeniä sekä sykkeennostoa ilman vauvaa. Suositeltavaa ottaa vauvalle mukaan patjan päälle oma alusta.

Kuntonyrkkeily Power

kuntonyrkkeily

Tunti aloitetaan lajinomaisella lämmittelyllä. Tunnilla tehdään nyrkkeily harjoitteita parin kanssa. Lyöntien välissä tehdään lihaskuntoliikkeitä, apuna käyttäen lisäpainoja sekä omalla painolla. Lopuksi venytellään. Tunti on nopea tempoinen ja sykkeitä nostattava.

Kuntonyrkkeily tekniikka

kuntonyrkkeily

Tunti aloitetaan lajinomaisella lämmittelyllä. Tunnilla perehdytään nyrkkeilyn oikeaan tekniikkaan ja asentoon. Pääasiassa työskennellään parin kanssa käyden lyöntejä lävitse. Lyöntien välissä nostetaan sykkeitä erillaisilla liikkeillä. Lopuksi venytellään. Tunti on nopea tempoinen ja sykkeitä nostattava.

Pilates

pilates_

Pilates on kehonhallintamenetelmä, joka vahvistaa
keskivartalon syviä lihaksia, lisää liikkuvuutta, syventää
hengitystä ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Pilates
sopii kaikille, liikkeitä pystyy muokkaamaan oman kehon ja kunnon mukaan.

VAtsa & Pakara

circuit

Koko keskivartalon kattava treeni sekä painoilla että kehonpainolla. Pakaratreeni koko pakaralihasalueelle painoilla ja ilman.

FasciaMethod

hatha

FasciaMethod – konsepti on suomalainen liikuntatuote, jossa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille sekä liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. FasciaMethod sopii kaikille, jotka haluavat tehokkaasti parantaa suorituskykyään ja edistää hyvinvointiaan.

Cross

pienryhma

Tunti pidetään salin puolella vapaa alueella. Tunti koostuu 10 erillaisesta lihaskuntoliikkeestä, apuna käyttäen painoja, kuminauhaa ja oman kehon painoa, kutakin liikettä tehdään 1 minuutti ja liikkeiden välissä on 10 sekunnin palautus ja pisteen vaihtoaika. Yhden kierroksen työosuus on 10 minuuttia. kierroksia on 2 ja viimeinen 3 kierros tehdään 30 sekunnin työosuudella. Alkuun yhteinen lämmittely, liikkeiden läpi käynti, jonka jälkeen kierretään kaikki liikkeet läpi. Treeni on sykettä nostattava ja tehokas hiit tyyppinen lihaskunto tunti joka polttaa hyvin rasvaa. Treeniä ei suositella tekeväksi kuin joka toinen päivä, max 3 kertaa viikossa. Tunti sopii kaikenlaisille liikkujille, jokainen päättää itse millä painoilla liikkeet tekee. Tunti ei sisällä loppu venyttelyä, joten suosittelemme itse jäämään venyttelemään.